اخبار داعش

آخرین اخبار داعش | فیلم و تصاویر جنایات داعش

تلاش داعش برای جذب مسلمانان چینی آغاز شد

چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۶ ب.ظ

شبه نظامیان تکفیری گروه تروریستی داعش به تازگی سرود تبلیغاتی را به زبان چینی ماندارین جهت جذب مسلمانان ساکن چین منتشر کرده است. این در حالی است که پکن همواره بر اتحاد جهانی برای مقابله با تروریسم تاکید دارد.

این سرود 4 دقیقه ای یکشنبه گذشته در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. بنابر این گزارش، در حالی که تفسیر افراطی این گروه تروریستی از اسلام استفاده از هر گونه آلات موسیقی را ممنوع کرده است، در این سرود صدای مردی شنیده می شود. این عنصر تروریسم می گوید:

ما مجاهد هستیم، دشمنان بی حیا در مقابل ما به زانو در خواهند آمد.

راشا تودی در این زمینه نوشت: در حالی که تدابیر شدید امنیتی و نظارت های اینترنتی در فضای مجازی در چین حاکم است، مشخص نیست که این آهنگ چگونه به دست جمعیت مسلمان چین خواهد رسید. این نخستین باری است که گروه تروریستی داعش پیامی را به زبان ماندارین منتشر می کند.

مرکز تحقیقاتی "PEW" در سال 2009 طی گزارشی تعداد مسلمانان ساکن در چین را حدود 1 تا 2 درصد جمعیت کل و معادل 21 میلیون نفر عنوان کرده بود. وزارت امور خارجه چین طی بیانیه ای اعلام کرد: هیچ کشوری نمی تواند در مقابل تروریسم به تنهایی ایستادگی کند و جامعه بین المللی باید اتحاد صمیمانه تری برای مقابله با انواع تروریسم تشکیل دهد.

رسانه های چینی زبان پیش تر از حضور حدود 300 تن از اتباع این کشور در گروه تروریستی داعش خبر دادند. علاوه بر این، یک روزنامه الجزایری از انتشار گسترده شایعه‌هایی در شهر سرت لیبی مبنی بر ورود غیرمنتظره سرکرده گروه تروریستی داعش به این شهر خبر داد. در میان ساکنان سرت چنین خبری بسیار منتشر شده و همزمان تدابیر امنیتی در مراکز ایست‌ بازرسی شدت یافته است.

داعش

چین