اخبار داعش

آخرین اخبار داعش | فیلم و تصاویر جنایات داعش

تروریست های داعش مواضع خویش در عراق و سوریه را بیش از پیش مستحکم نموده و بر دامنه آن افزوده اند. تصرفات اخیر داعش در عراق (اشغال رمادی) و در سوریه (اشغال پالمیرا) پس از آن صورت می گیرد که این گروه در ماه های اخیر از برخی از مواضعش عقب نشینی نموده است.

موسسه مطالعات جنگ به ارائه نقشه ای از مناطق تحت تصرف داعش مبادرت ورزیده است. بنا به گزارش این موسسه تروریست های تکفیری هم اکنون مساحتی به وسعت بریتانیای کبیر را در دو کشور عراق و سوریه اشغال نموده اند.

 

مناطق تحت تصرف داعش

 

با سقوط پالمیرا، عملا نیمی از خاک سوریه به تصرف تروریست های سلفی درآمده است. اگرچه مناطق تحت نفوذ داعش عمدتا بیابانی و خالی از سکنه می باشد. با سقوط آخرین پاسگاه های مرزی دولت های سوریه و عراق در امتداد مرزهای طرفین، عملا حدفاصل دو کشور در اشغال تکفیری هاست. شهر استراتژیک رقه به عنوان پایتخت داعش محسوب می شود.

این گروه هم اکنون در چندین جبهه مشغول نبرد با گروه های متعدد است. نیروهای ارتش سوریه، ارتش عراق، شبه نظامیان حشد الشعبی در عراق، مدافعین حرم در سوریه، پیشمرگه های کرد و شماری از گروه های مسلح مخالف رژیم سوریه از جمله این گروه ها هستند که در خط مقدم نبرد با داعش هستند. تروریست های داعش با استیلا بر مرزهای سوریه با ترکیه و اردن عملا مقادیر گسترده ای حمایت های مالی و نظامی از رژیم آنکارا، ریاض، دوحه و امان دریافت می نماید.

نقشه فوق آخرین تحرکات و مناطق تحت سیطره تکفیری های داعش را نشان می دهد.