اخبار داعش

آخرین اخبار داعش | فیلم و تصاویر جنایات داعش

این دو نفر مسئول ظهور داعش هستند!

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ب.ظ

مایکل مک کال نماینده جمهوریخواه و سرپرست کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان این کشور روز چهارشنبه در دیداری با خبرنگاران گفت که به عقیده وی، باراک اوباما و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا مسئول ظهور گروه تروریستی داعش در منطقه هستند.

وی کلینتون را که به گفته او معمار سیاست های خارجی دولت اوباما بوده سیاستمداری ضعیف خواند و افزود که او در دوران تصدی خود درمقام وزارت خارجه امریکا فقط یک بار از عراق دیدار کرده بود.

به گفته این نماینده آمریکایی فقدان یک قرارداد امنیتی مناسب با عراق در واقع موجب از هم پاشیدگی های امنیتی در این کشور شد و زمینه را برای شکل گیری گروه داعش فراهم کرد.

مک کال در ادامه گفت که تصدی کلینتون در مقام وزیر خارجه آمریکا ساختار و نظام اداری و اجرایی وزارت خارجه این کشور را بهم ریخت وکلینتون را متهم کرد که بجای اقدامات عملی صرفا به آرزو پروری درباره از میان رفتن تروریسم در عراق بسنده کرد.

سرپرست کمیته امنیت ملی آمریکا همچنین تصریح کرد که درحالی که این گروه تروریستی عملا وارد جنگ با آمریکا شده است دولت اوباما خیال مبارزه با آن را ندارد.

این نماینده جمهوریخواه آمریکایی ترامپ سرمایه دار آمریکایی و نامزد ریاست جمهوری این کشور را نیز به خاطر اظهارات دو روزپیش او درمورد مسلمانان مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که اظهارات تحریک آمیز او در رابطه با مسلمانان ثمری جز ایجاد زمینه مناسب برای جذب نیروهای بیشتر از سوی این گروه نخواهد داشت.

وی بویژه سخنان روز دوشنبه ترامپ مبنی بر لزوم جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را مغایر با قانون اساسی و آزادی مذاهب در آمریکا دانست اما گفت که برغم همه این ها او در این انتخابات از ترامپ حمایت خواهد کرد.